Skip To The Main Content

Geen poespas bij USG MarCom

Katja Bouwmeester

Katja Bouwmeester

Manager marketingcommunicatie en media bij Royal FloraHolland


“Ik werk ruim 10 jaar naar volle tevredenheid met USG MarCom. Alle kandidaten waren de juiste mensen voor de klus. Door de jaren heen heeft USG mij als klant echt leren kennen. Uiteindelijk draait het om 1 ding: snel de juiste mensen leveren.” Aan het woord is Katja Bouwmeester, manager marketingcommunicatie en media bij Royal FloraHolland. “Mijn vaste accountmanager weet wat ik zoek. Ik wil in drie minuten kunnen zeggen wat ik nodig heb. Zij gaat grondig, snel, oplossingsgericht en open te werk. En eerlijk, ook als iets niet kan. Geen poespas, daar houd ik van.”

 

Luis in de pels
In 2004 werkte Katja Bouwmeester bij FNV Bondgenoten als hoofd marketing & communicatie. Daar heeft zij USG leren kennen. “Ik bouwde een heel nieuw team. Dat betekende veel nieuwe vacatures, waaronder marketing en marketingcommunicatie functies. De toenmalige accountmanager van USG begreep na verloop van tijd heel goed wat ik wilde: welke kennis, vaardigheden en wat voor persoonlijkheden nodig waren. En ze begreep ook in wat voor team deze mensen kwamen. Voor mij was indertijd de competentie ‘van niets iets kunnen maken, een bouwer zijn’, zeer van belang. Wat ik altijd zoek? In mijn ogen vraagt een goede marketingcommunicatie professional altijd door, durft de luis in de pels te zijn, kan sowieso goed schrijven, en bezit sterke adviesvaardigheden. Je kent jezelf, bent leergierig en bovenal: een harde werker.”

 

Verbinder in de sierteelsector

Bij Royal FloraHolland draait het om 'Flowering the world'. Daarbij hebben zij het succes van de leden en hun klanten voor ogen. De coöperatie wil fungeren als verbinder in de sierteeltsector en ondersteunt de groei van leden en hun klanten. “Door echt te luisteren, weten we wie zij zijn en wat ze willen. Wij zorgen ervoor dat ze de mogelijkheden en kansen hebben om hun behoeften te vervullen.” De coöperatie bestaat al meer dan 100 jaar.

 

Uit de praktijk
Mieke Haaksma werkt via USG als senior online marketingcommunicatieadviseur bij Royal FloraHolland sinds begin 2016: “Via LinkedIn werd ik afgelopen jaar door USG benaderd voor een nieuwe baan. Heel mooi, alleen deze voldeed niet geheel aan mijn wensen. Vanuit de kennismaking die volgde, kwamen we al snel uit bij Royal FloraHolland. Daar stond een functie open waarin ik mijn online expertise kwijt kon en waar ruimte was voor mijn ambities. USG heeft mij daarna direct voorgesteld aan Katja Bouwmeester en begeleidde mij uitstekend gedurende het gehele sollicitatieproces. Ik was op zoek naar een duurzame relatie met een nieuwe werkgever. Dat verloor de accountmanager zeker niet uit het oog; zij bewaakte niet alleen de belangen van haar opdrachtgever, maar ook die van mij. Haar persoonlijke betrokkenheid en bereikbaarheid heb ik enorm gewaardeerd. En waardeer ik nog steeds, want we spreken elkaar nog regelmatig.”

Copyright 2014 USG People