Skip To The Main Content
  • Zevenjarig contract als brug tussen flex en vast

    25 november, 2016
    Een arbeidscontract met een looptijd van zeven jaar biedt werknemers meer zekerheid voor werk en leren dan flexibele of vaste contracten. Dat betoogt ondernemer en columnist Frank Kalshoven.
  • Waarom het vaak misgaat met een customer journey en waar het wel om moet draaien

    24 november, 2016
    Draait het maken van een customer journey echt om de klantbeleving in kaart te brengen of om de bestaande processen te optimaliseren?
  • Een millennial is niet narcistisch, maar verslaafd

    24 november, 2016
    In New York lopen begeleiders rond die mensen helpen oversteken, zodat ze niet hun blik van de telefoon af hoeven te halen. In Antwerpen heb je wandelstroken voor voetgangers die met hun smartphone bezig zijn. En meestal zijn het millennials die vergroeid zijn met hun telefoon. Wat is er mis met deze millennials (tussen 1980 en 1995 geboren)? Zijn ze werkelijk zo narcistisch met zichzelf en hun telefoon bezig?
  • Cocreatie sterke troef in communicatie

    27 oktober, 2016
    Inspraak voor iedereen. Het kan eenvoudig leiden tot een onoverzichtelijke meningenbrij. Of tot ongewenste uitslagen in nog minder gewenste referenda. Cocreatie kan als communicatiemodel leiden tot besluiten waar het publiek zich in herkent.
  • Generatie Z: geboren netwerkers

    27 oktober, 2016
    Traditionele managers wissen zich nog het zweet van het voorhoofd nu de Y-generatie een plek in het bedrijf heeft gekregen. Inmiddels maakt de generatie Z zich alweer op om de arbeidsmarkt te bestormen. Geboren netwerkers, wars van hiërarchie. ​
  • Marketing steeds meer accountable

    27 oktober, 2016
    Van inspanningsverplichting naar resultaatverplichting. Die revolutionaire ontwikkeling wordt steeds beter zichtbaar als het gaat om de inzet van expertise op het gebied van marketing en communicatie. Marketing wordt steeds meer accountable, dankzij digitalisering.
  • Gemeenten moeten beter luisteren en uitleggen

    14 oktober, 2016
    Als een project omstreden is, moeten gemeenten beter communiceren met omwonenden, aldus de Nationale ombudsman.
  • Meldpunt modelcontracten Wet DBA

    10 oktober, 2016
    De Belastingdienst opent een meldpunt voor knelpunten over DBA-modelcontracten.
  • Nederland ontevreden over overheid

    12 september, 2016
    Nederlanders zijn nog niet altijd tevreden over hun contact met de overheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Nationale ombudsman.
  • Belastingdienst.nl weet het altijd beter

    08 september, 2016
    Onderzoeker Tirza Cramwinckel vindt herijking nodig van de regel dat burgers geen rechten kunnen ontlenen aan informatie van de website van de Belastingdienst.
  • We are Holland City

    08 augustus, 2016
    De nieuwe marketingstrategie om buitenlandse toeristen naar ons land te lokken gaat uit van Nederland als één grote stadstaat: Holland City.
  • Prijs voor hoogwatercampagne

    01 augustus, 2016
    De campagne #zohoog van Rijkswaterstaat heeft de Golden World Award van de International Public Relations Association (IPRA) gewonnen.
  • Schrijftips voor ambtenaren 2.0

    25 juli, 2016
    De TaalUnie heeft een update uitgebracht van het boekje ‘Hopende u hiermede van dienst te zijn', een handig hulpmiddel voor ambtenaren.
  • Leeglopende binnenstad aanpakken? Betrek inwoners en ondernemers

    18 juli, 2016
    De binnensteden van Nederland lopen leeg. Ook Doetinchem heeft te maken met minder mensen die naar het centrum komen. De gemeente heeft daarom besloten tot het ontwikkelen van een toekomstvisie voor 2030, die de binnenstad weer vitaal en aantrekkelijk moet maken. Bijvoorbeeld met een stadsstrand, evenementen, aanpak van de winkelleegstand, vriendelijkere parkeertarieven en ruim baan voor de fiets.
  • Proef met app Snap de brief

    18 juli, 2016
    Amsterdam houdt een proef met de app Snap de brief. Wie een brief niet begrijpt, maakt een foto en appt deze naar een hulpverlener die uitleg geeft.
  • Lelystad informeert via WhatsApp

    11 juli, 2016
    Steeds meer gemeenten gebruiken WhatsApp als een van hun communicatiekanalen. Ook Lelystad begint een proef.
  • Overheidscommunicatie steeds professioneler

    04 juli, 2016
    Sinds het rapport ‘In dienst van de democratie’ (2001) investeert de Rijksoverheid structureel in professionalisering van de overheidscommunicatie.
  • Campagnes Rijk scoren een 7

    27 juni, 2016
    In 2015 werden de grotere campagnes van de Rijksoverheid gewaardeerd met een 7,3. Dat blijkt uit de Jaarevaluatie campagnes Rijksoverheid 2015.
  • Vlotte gemeenten vloggen

    20 juni, 2016
    Steeds meer gemeenten gaan over op vloggen om jongeren aan te spreken.
  • Amsterdam zeer verleidelijk

    13 juni, 2016
    Amsterdam is het meest verleidelijke merk. De hoofdstad laat daarbij topmerken als Tesla, YouTube en Google achter zich.

White paper 'Mens en Robot'

Digitalisering en robotisering veranderen de samenleving en dus ook de arbeidsmarkt. Op een ingrijpende manier, waarin verandering de enige constante factor zal zijn. De vakpers staat er bol van.

Hyperlink Download de ​white paper

VAR wordt Wet DBA

Wat betekent dit voor jou als opdrachtgever? Of voor jou als ZZP’er? Download gratis de brochure en je bent op de hoogte.

Hyperlink Download de ​brochure

Copyright 2014 USG People